
Marokkaanse voetbalbond, Royal Air Maroc en Puma bundelen krachten: ‘Marokko, land van voetbal’
In 2021 zouden ze je voor gek verklaren als je zei dat Marokko de halve finale van het WK zou bereiken. Maar eind 2022 stond Marokko er wel mooi tussen, als eerste Afrikaanse land ooit in de halve finale. De Atlas Leeuwen schreven geschiedenis, en de wereld keek ademloos toe. Van Casablanca tot Rotterdam voelde je de trots. Dit was meer dan alleen voetbal; dit was hét moment voor Marokko en de Marokkaanse gemeenschap overal ter wereld.
Nu, twee jaar later, begint er een nieuw hoofdstuk. De Marokkaanse Voetbalbond (FRMF), Royal Air Maroc, en Puma slaan de handen ineen om Marokko als voetbalnatie naar een volgend niveau te tillen. Dit is niet zomaar een sponsordeal. Puma, een grote speler in de sportwereld, ziet dat Marokko meer is dan alleen een voetballand in opkomst. Met de slogan “Marokko, land van voetbal” willen ze laten zien: Marokko staat hier om te blijven en we hebben plannen. Grote plannen.
Deze samenwerking gaat verder dan mooie shirts of reclames. Dit gaat om een missie, met de blik vooruit op 2030, wanneer het WK voor een deel op Marokkaanse bodem wordt gespeeld. Dat WK gaat het volgende grote podium worden waar Marokko kan laten zien wat het in huis heeft. En Puma, die met ons mee gelooft, gaat daar samen met ons aan bouwen.
Van de straatjes van de medina’s tot de stadions waar duizenden ons toejuichen. Dit partnerschap is een bevestiging van wie we zijn en waar we naartoe willen. Samen met Royal Air Maroc en de FRMF gaan we die droom werkelijkheid maken.